We're two travel savvies and we're nearly always limited by our budget. This is pushing us to always find the cheapest and most effective methods of traveling, even though in some unfortunate cases they prove to be more expensive than the traditional ways :) But that's not so important since it's all about the adventure of getting there. We have started this blog to share important information about pricing and other travel information in different locations where we have traveled. Some Portuguese friends told us that Romanians are low-cost explorers and through this blog we are trying to confirm that. We hope that the information you will find here will be of help to you in your adventures but do take in consideration that prices posted here are submitted to change.

sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Spania (Jerez)

       Spre sfârşitul verii lui 2013 am mers la un schimb de tineret in zona sudica a Spaniei, Andalucia, mai exact in oraşul Jerez. Pentru drum ne-am cumparat bilete nu târziu ci foarte târziu, cu 3-4 zile înainte să plecăm şi pentru ruta Bucureşti-Malaga, cu aşa puţin timp înainte de plecare cele mai OK bilete le-am găsit la Turkish Airlines şi au costat foarte mult 405 Euro de persoană, dus-întors. Pe acceaşi rută există un zbor de la Blue Air (http://blueairweb.com/), unde dacă achiziţionaţi biletele din timp sunt mult mai ieftine însă cu aşa puţin timp înaintea plecării, preţul era cam la fel ca la Turkish Airlines, ba chiar puţin mai scump dacă nu mă înşel. Zborul cu compania turcească a fost foarte OK, mâncarea foarte bună, nu degeaba sunt cea mai bună companie din Europa al 3-lea an la rând. Am avut o escală în Istanbul pe aeroportul Ataturk unde nu a trebuit să aşteptăm tare mult.

       În Malaga am luat un bus de la aeroport până la autogara din centru, pentru 3 Euro de persoană. Ne-am bucurat de vremea foarte bună din Spania şi ne-am cazat pentru o noapte la un hostel din centru Oasis Hostel (http://www.oasismalaga.com), unde ne-a costat 10 Euro de persoană pe noapte (logo Oasis). Condiţiile au fost foarte ok şi locul avea un design foarte interesant şi modern. Am avut Wi-Fi peste tot în clădire iar micul dejun nu a fost inclus, şi totodată nu este de trecut cu vederea faptul că la recepţie unde se mai vindeau băuturi un shot de tequila (1 Euro) era mai ieftin decât o sticlă de apă (1.5 Euro) :) Pe clădire deasupra hostelului mai exista un bar, dar cu preturi mai mari. O călătorie cu busurile locale prin Malaga costă 1.3 Euro, iar varianta să te urci fără bilet că "e doar o staţie nooo..." nu prea funcţionează, intrarea în bus se face pe uşa din dreptul soferului care mereu cere banii pentru călătorie (poză Malaga). A doua zi am luat un bus din autogara din Malaga înspre Jerez, biletul a fost 21.08 Euro de persoană.


       Ajunşi în Jerez am fost "transferaţi" pentru câteva zile în Campano, un sătuc sălbatic uitat de lume dar foarte fain. Biletul din Jerez până în Campano a fost 12 Euro de persoană. Jerez nu este un oraş extraordinar, dar ai multe lucruri de văzut şi cu persoanele potrivite te poti distra foarte bine, este al 4-lea oraş ca mărime din Andalucia, după Sevilla, Granada şi Malaga. În Jerez am fost cazaţi în zona centrală, la hostelul Las Palomas - Casa Andaluza, unde condiţiile erau ok, Wi-Fi peste tot în clădire, dar totuşi nu vă recomand acest loc datorită unui domn recepţionist care era un DEMON :) foarte nepoliticoş şi răutăcios şi care era tot timpul acolo şi nu dormea niciodată.
      Am avut o zi liberă la schimbul de tineret, zi în care am decis să vizităm oraşul Cadiz aflat în apropiere. Biletul de bus până în Cadiz a costat 3.65 Euro de persoană doar dus. Din păcate am prins o vreme destul de rea în ziua respectivă. Cadizul este un orăşel foarte interesant întins pe o fâşie îngustă de pământ şi cu deschidere la ocean. Se poate vizita fortăreaţa Castillo de San Sebastian (poză) aflată pe o insulă/peninsulă în largul oceanului, la care se ajunge pe o faleză lungă, din păcate exact în ziua de luni când am mers noi fortăreaţa este închisă vizitatorilor. 
  (Orarul autobuzelor din Jerez în Cadiz şi înapoi)  
      Spre sfârşitul călătoriei noastre am vrut să vizităm şi oraşul Granada despre care auzisem foarte multe.
     Am luat autobuzul înapoi spre Malaga cu acelaşi preţ la bilet 21.08 Euro de persoană, iar in autogara din Malaga sunt autobuze aproape din oră în oră înspre Granada, preţul biletului la compania Alsa (http://www.alsa.es/en/) fiind de 11.19 Euro de persoană. Cei de la Alsa au rute cu autocarul prin toată Spania la preţuri destul de mici... în comparaţie cu alte companii.
       În Granada am stat la nişte prieteni pe care i-am cu-noscut în Geor-gia. Oraşul este incredibil, aici găsiţi, pe un vârf de deal, palatul La Alhambra (poză) care a fost propus a fi una din cele 7 minuni ale lumii moderne. Granada înseamnă rodie în spaniolă şi oraşul este ultimul recucerit de creştini din mâinile arabilor, astfel influenţele arabe aici sunt foarte evidente. Aceleaşi influenţe se regăsesc şi în celălalte oraşe din sudul Spaniei menţionate mai sus însă nu la acelaşi nivel ca în Granada. Intrarea la Alhambra costă 15 Euro de persoană dar se poate vizita o parte din palat şi gratuit, iar transportul comun în Granada costă 1.45 Euro călătoria de persoană. 
       Este printre singurele orașe din Spania în care poți mânca “tapas”, acestea fiind incluse în prețul băuturii. Tapas sunt mici gustări, de la supe de roșii gazpacho până la omlete și sandwich-uri, unele fiind foarte consistente. Daca mergeţi în Granada nu uitaţi să încercaţi și berea Alhambra (poză).
    Din Granada am luat auto-buzul înapoi spre Malaga, la compania Alsa am găsit bilete direct spre aeroportul din Malaga la acelaşi preţ (11.19 Euro), autobuzele merg aproape din oră în oră pe acest traseu, veri-ficaţi site-ul de mai sus al celor de la Alsa pentru mai multe informaţii.
       Din Malaga am luat avionul şi ne-am întors în România unde era deja octombrie si friiiiig! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu