We're two travel savvies and we're nearly always limited by our budget. This is pushing us to always find the cheapest and most effective methods of traveling, even though in some unfortunate cases they prove to be more expensive than the traditional ways :) But that's not so important since it's all about the adventure of getting there. We have started this blog to share important information about pricing and other travel information in different locations where we have traveled. Some Portuguese friends told us that Romanians are low-cost explorers and through this blog we are trying to confirm that. We hope that the information you will find here will be of help to you in your adventures but do take in consideration that prices posted here are submitted to change.

marți, 25 martie 2014

Serbia (Fruska Gora)

   Fruska Gora este un parc naţional din Serbia, foarte aproape de oraşul Novi Sad (hartă ). La sfârşitul lunii februarie 2014 am călătorit în Fruska Gora la un training desfăşurat prin programul Tineret în Acţiune (mai nou Erasmus+). Am plecat cu un tren din Cluj Napoca înspre Timişoara la ora 23:15, iar biletul a costat 41.25 Ron cu 50% reducere pentru studenti la dus şi 37.75 Ron la întors (preţurile întregi 74.65 Ron şi 68.35 Ron). La ora 7:05 am ajuns la Timişoara iar trenul înspre Belgrad pleca la 7:48, via Vršac (se pronunţă Vârşeţ). La ora 9:40 am ajuns în Vršac, Serbia unde ne-au fost verificate documentele de călătorie (CI sau Paşaportul) după care am coborât din tren şi am aşteptat până la 11:29 trenul pentru Belgrad. Biletele Timişoara - Belgrad şi înapoi le-am cumpărat cam cu o lună şi jumătate în avans, au costat 64.40 Ron de persoană şi sunt bilete deschise pentru o luna de zile, perioada de valabilitate se alege în momentul achiziţiei. În Belgrad a trebuit să schimbăm gările pentru că toate trenurile venite din România se opresc intr-o gară mică la marginea Belgradului (Beograd Dunav) iar pentru alte legături trebuie să schimbaţi gara cu cea mare şi centrală din oraş. Am luat un bus (numărul 37) pe care ni s-a cerut 150 de Dinari sârbeşti pentru o călătorie şi după ce am tot cârotit între noi în gura mare faptul că şoferul busului ne fură la preţul biletului, am primit şi bon pentru bilete şi am aflat că respectivul şofer vorbea foarte bine şi română :) După câteva staţii am coborât şi am mai mers 10 minute până la gara centrală de unde am cumpărat un bilet înspre Novi Sad cu 288 Dinari de persoană pe un tren care circula în regim de Personal sau Regio mai nou. Informaţie vitală: intrarea la WC în gara centrală din Belgrad, 30 de Dinari.
   Un Dinar sârbesc (RSD) este aproximativ 0.04 Ron sau cum calculam eu în momentul în care trebuia să plătesc pentru ceva, 100 de dinari sunt aproximativ 4 Roni.
   Novi Sad-ul este un oraş pe malul Dunării foarte interesant, în care se pot vedea diferite obiective, cel mai notoriu fiind fortăreaţa din Novi Sad care se spune că nu ar fi fost cucerită niciodată în care se găseşte şi simbolul Novi Sad-ului, un turn mic cu un ceas pe care limba mare şi limba mică sunt inversate. Scopul inversării: pentru marinarii care treceau pe Dunăre era mai important să vadă ora decât minutele. Lângă fortăreaţa din Novi Sad are loc şi faimosul Festival Exit în fiecare vară (centrul Novi Sad-ului ).
   Transportul local cu tramvaiul în Novi Sad costă 55 de Dinari de persoană, dar am reuşit să călătorim şi gratis într-un grup foarte mare folosind texte precum "Suntem un grup de turişti din UE", aşa că dacă aveţi vorbitori de sârbă cu voi... folosiţii :) Altă informaţie vitală: intrarea la WC în gara centrală din Novi Sad, 20 de Dinari.
   
  Serbia este, în general, o ţară a contrastelor unde se pot vedea urmele bombardamentelor din 1999 si multe cladiri dărăpănate şi semi-distruse dar şi zone şi locuri incredibil de faine, iar în plus de asta oamenii sunt foarte primitori, deschişi şi cam toată lumea ştie măcar umpic de engleză.

   
   La întoarcere am petrecut şi 2 zile în Belgrad unde am stat la un hostel foarte haios, Dream Hostel (https://www.facebook.com/dreamhostel.belgrade?fref=ts) în apropiere de centru şi cazarea ne-a costat 1000 de Dinari pe noapte. Se pot găsi cazări şi mai ieftine pe hostels.com, booking.com sau alte site-uri de genul, dar noi am fost induşi în eroare de o bulgăroaică piţi!

   Belgradul e un oraş foooarte fain, plin de tineret şi pare a fi foarte "viu", aici se poate vizita fortăreaţa () de unde se vede cum râul Sava () se varsă în Dunăre, la fortăreaţă am intrat şi la muzeul armelor unde biletul ne-a costat 150 Dinari (reducere cu cardul ISIC), gradina zoologică este alt loc interesant unde se pot vedea lei albi. Am mers şi intr-un tur al oraşului cu tramvaiul, care este gratuit, durează cam o oră, iar turul începe mai jos de gradina zoologică la capătul de linie (http://www.tob.rs/en/sightseeing.php?kat=3). Trebuie neapărat să gustaţi o bere Lav sau Jelen la unul dintre barurile pe vas de pe Dunăre sau de pe Sava şi dacă ajungeţi şi în clădirea nonconformista, înaltă, fostă tipografie, din 1831, unde e plin de ciudaţi, graffiti-uri şi de baruri la ultimele etajele, vă puteţi lăuda că aţi văzut tot Belgradul în splendoarea lui, de la înalţime :)
   
     Dacă cumva nu aveţi bilet de întoarcere, de la gara Beograd Dunav înspre Timişoara biletul de tren costă 1062 de Dinari şi trenul pleacă 7:20. În Timişoara am ajuns fără întârzieri şi pentru că aveam bilete de tren pentru Cluj Napoca la ora 17:50, am reuşit să ne schimbăm biletele pentru trenul care pleca în 10 minute, adică la 13:40, în schimbul sumei modice de 4 Ron

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu