We're two travel savvies and we're nearly always limited by our budget. This is pushing us to always find the cheapest and most effective methods of traveling, even though in some unfortunate cases they prove to be more expensive than the traditional ways :) But that's not so important since it's all about the adventure of getting there. We have started this blog to share important information about pricing and other travel information in different locations where we have traveled. Some Portuguese friends told us that Romanians are low-cost explorers and through this blog we are trying to confirm that. We hope that the information you will find here will be of help to you in your adventures but do take in consideration that prices posted here are submitted to change.

marți, 22 octombrie 2013

Franţa (Saint-Rémy-de-Provence)


       Am fost acceptaţi la un proiect în Franţa în Saint-Rémy-de-Provence în vara lui 2013 şi căutarea pentru cea mai ieftină variantă de călătorie începuse... Am decis să mergem cu autocarul şi am studiat oferta, dar bineînţeles că toate companiile româneşti care mergeau în direcţia respectivă aveau ca destinaţie finală Spania. Am găsit pe net cam cel mai ieftin bilet la Saiz Tour adică 69Euro cu plecare din Braşov şi destinaţie în Aire-de-Lançon-Provence (hartă). Probabil vă imaginaţi că Aire-de-Lançon-Provence este un mic orăsel în sudul Franţei... Nicidecum, este o parcare de-a lungul autostradei care duce înspre Spania. Aşa că dacă alegeţi această variantă de transport, ar trebui să aveţi acest mic detaliu în vedere.
       Când am ajuns la autogara din Braşov, am fost puţin şocaţi de ce am văzut. Unul din autocarele de la Saiz Tour care mergea înspre Spania era baricadat de bagaje aşezate pe scara de la mijlocul autocarului şi trebuia să escaledezi ca să urci pe scara respectivă. Majoritatea călătorilor erau romi ceea ce nu este o problemă pentru ca ţiganii sunt de treabă :) Oricum noi am picat în alt bus, care nu era cel mai curat, dar până la urmă condiţiile erau pe măsura preţului biletului. Drumul a durat 32-36 de ore, nu mai ţin minte exact pentru că eram chiaun când am coborât, oricum din toată perioada asta se fac cam 10 ore de la Braşov până la ieşirea din ţară, ah şi busul a puşcat la un moment dat înainte de a ieşi din Italia dar în 30min au venit de la Saiz Tour să ne culeagă cu un alt bus, lucru de care am fost chiar impresionaţi.
       Firma Saiz Tour poate să transporte persoane în Franţa, însă nu are licenţă să le şi ia de acolo... astfel a trebuit să găsim altă alternativă pentru întoarcere. După căutări, am decis să ne întoarcem cu Tabita Tour, unde plecarea era din acelaşi loc, parcarea de pe autostradă Aire-de-Lançon-Provence, iar preţul este 79Euro dacă rezervarea se face din timp. Tabita Tour însă culege lumea din parcarea respectivă la o oră foarte târzie, şi anume 4:00 dimineaţa.
      Odată ajunşi în Saint-Rémy-de-Provence am vizitat spitatul unde fost internat Van Gogh după ce a luat-o pe rozor, care astăzi este muzeu şi petru un sfârşit de săptămână am avut parte de un festival foarte interesant cu parade şi cu mulţi tauri care fugeau cu lumea şi după lume... Nu rataţi ocazia! :) Acesta este un obicei destul de întalnit în sudul Franţei, însă împrumutat de la spanioli, cu mici diferenţe.
       Am ajuns şi în Avignon, un oraş fain, biletul ne-a costat 3.4Euro cu autobuzul, dar se poate face şi stopul din Saint-Rémy, noi am avut succes şi a fost GRATIS. Pentru a ajunge în Marseille se poate lua trenul din Avignon care costă 15Euro sub 26 ani şi 20Euro peste 26 ani, dar nu vă prea verifică nimeni. Pentru grupuri peste 10 persoane se face reducere de 50% la tren. Marseille este un oraş foarte fain şi spectaculos (poză).
       Un alt loc interesat de văzut în această regiune este oraşul Arles, un oraş roman vechi de peste 3000 de ani pe malul râului Rhȏne unde puteţi vedea şi o arenă romană mai mică şi un muzeu de istorie, din Saint-Rémy-de-Provence biletul de autobuz este tot 3.4Euro.
       Pentru întoarcere am sunat la sediu la Tabita Tour de unde am obţinut numărul şofer-ului pe care apoi l-am sunat. Ne-a spus să fim la plecare cu o oră mai repede adică la 3:00. Cum nu prea avea nimeni cum să ne ducă aşa de târziu, ne-a dus cineva la ora 12:00. Am stat în parcare cam o ora jumate, poate două după care eu am zărit un autocar alb pe care nu scria nimic şi am decis să merg să îl inspectez. Pe partea cealaltă scria mare "Tabita Tour" şi l-am întrebat respectuos pe domnul şofer: "Nu vă supăraţi, sunteţi de la Tabita Tour, aşteptaţi să culegeti pe cineva de aici?" ...şi dânsul mi-a răspuns la fel de respectuos: "P#*@ calului că stau aici de o oră şi vă aştept, unde p^&@ mea aţi fost, băgami-aş toata p#*@, piz#@ masii de treaba şi ..." :) Peste 33 ore am ajuns înapoi, în afara de această atitudine nu am avut probleme cu ei. Autocarul era mult mai ok decât cel de la Saiz Tour, persoanele erau cam aceleaşi, români răutăcioşi plecaţi prin Spania.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu